Acollir i escoltar els residents durant els primers dies al centre i resoldre dubtes i assessor en tràmits a residents i familiars
L’atenció comença per la recepció d’Allegra
són funcions esencials.
També mantenir un vincle entre els residents i/o la família i els professionals del centre són funcions principals dels professionals del departament d’atenció al client d’Allegra.
Totes aquestes tasques les desenvolupa elTreballador/a Social, una figura cabdal en qualsevol centre residencial.
Com es desenvolupa aquesta atenció?
La primera pressa de contacte dels nous residents i les seves famílies es dóna des del àrea de Treball Social ja que entre les tasques dels professionals del departament hi destaquen mostrar les instal·lacions.
Per tant, l’atenció ja comença en el primer moment que el futur resident i /o la seva fmailia ve a conèixer el centre.
També en aquesta primera visita, s’expliquen els serveis i teràpies que s’ofereixen, s’escolten les seves necessitats, es resolen tots els dubtes i es concreten tots els detalls per fer l’ingrés i l’acollida.
Més enllà de l’acollida inicial i tots els dubtes que puguin donar-se en un primer moment, la funció principal del treballador/a social es donar resposta i trobar solucions a totes les qüestions tant del resident com la seva família.
Per tal d’oferir un servei ajustat a cada resident és fonamental una coordinació òptima amb tot l’equip interdisciplinar del centre.
Atenció centrada en la persona
Per tal d’acollir les inquietuds de residents i familiars des d’Allegra ens cuidem d’oferir espais.
Espais on es pugui crear un clima de tranquil·litat , complicitat, compromís i confiança que permeti ajudar a veure les coses des d’una perspectiva àmplia .
Aquesta visió àmplia, aquest mirar “des de fora” permet una objectivitat per tal d’assolir acords pel benestar del resident. Sempre des de l’afany de la millora continua del servei.
Solem acollir demandes diverses a les que donem resposta sempre tenint en compte a la persona, la seva forma de veure la vida i la seva tranquil·litat.
Com que el nostre objectiu es donar-li qualitat de vida durant la seva estada al centre, sempre donem valor als records i experiència del resident abans de l’ingrés.
Sabem que quan l’entorn es favorable i també les relacions, incidim de forma positiva sobre l’autoestima, la pròpia vàlua com a persona, i ajudem a que se sentin més integrats en la dinàmica del nostre dia a dia.
Atenció al client d’Allegra
Des del departament d’atenció al client d’Allegra creiem que és molt important la disponibilitat i l’accés a la informació.
L’atenció és treball en equip
Tant és així que tenim com a compromís retornar a les famílies i/o als mateixos residents les valoracions que fa l’equip interdisciplinar seguint el Pla Integral d’Atenció Interdiciplinària (Piai).
Després de les sessions de valoració, la treballadora social del centre concerta amb la família en un dia per a poder parlar amb tranquil·litat de com concebem l’evolució del resident al centre i en quins aspectes es pot millorar l’atenció.
Remarcar que es tenen en compte totes les opinions, els gustos de la persona i el seu benestar.
Val a dir que qualsevol decisió es pren en consens amb el resident i familiars, segons la seva autonomia i seguint uns criteris perdonar qualitat de vida.
Assessorament individualitzat per atendre qualsevol situació
El nostre compromís amb la gent gran, va més enllà de l’atenció. inclou assessorament i acompnayament. Inclou treball en equip amb la familia i el resident.
Per exemple, un dels temes als quals pels quals hem de fer més assessorament són tots aquells que tenen a veure amb els tràmits de la Llei de Dependència (LAPAD).