El passat mes d’ abril es van complir 10 anys de la inauguració d’Allegra. 10 anys fa que vam obrir a Sabadell les nostres instal·lacions.
I per celebrar aquests 10 anys, el proper 26 d’octubre hem organitzat una jornada gratuïta, dirigida a professionals del sector de l’atenció a la gent gran, amb l’objectiu per reflexionar sobre com atenem a la nostra gent gran.
Tenint com a eix l’ètica, la jornada abordarà punts claus de l’atenció a persones grans. Cal fer inscricpió prèvia, donat el número limitat de places.
10 anys passen ràpid. I aqui estem, i aqui seguim, donant el millor de nosaltres mateixos, gaudint de la nostra vocació, complint amb el nostre compromís amb la gent gran.
10 anys que a Allegra cuidem tots els detalls de les nostres instal·lacions, que innovem en la nostra atenció als avis.
Millora continua des de l’ètica
Allegra, espai vital per a gent gran
En Allegra tenim el cuquet de milorar dia a dia la nostra atenció als residents.
I què millor que reflexionar respecte al què fem i com ho fem per trobar la millor manera d’adaptar-nos als nostres residents.
L’ètica ens ensenya el camí de la reflexió. Ens permet l’espaci precís per a que de forma individual i col·lectiva, donem el millor de nosaltres mateixos.
És el motiu de que el proper 26 d’octubre, a Allegra, celebrem la nostra V Jornada per a professionals, on l’eix de la mateixa serà l’ètica: com fer que l’ètica sigui tangible.
De la mà d’experts com Quico Manyós i José Luis Buenache, reflexionarem i aprendrem les maneres de seguir millorant la nostre atenció a la gent gran
Ètica tangible: la fòrmula del 4-4-4
Per tal de seguir fent una millora continua, ajustar l’atenció a les necessitats de les persones, les institucions, els equips, han de tenir dues virtuts: ser flexibles i preguntar-se continuament com millorar.
La fòrmula del 4-4-4 en què basa l’ètica tangible és l’eix on girarà la V jornada per a professionals. Gràcies a aquesta fòrmula i a la creació d’espais de reflexió ètica, els equips tenen un camí a seguir per continuar millorant.
Quina és aquesta fòrmula del 4-4-4?
La fòrmula es basa en tenir present a l’hora de reflexionar les 4 ètiques que existeixen, els 4 àmbits de la persona i els 4 principis bàsics de l’ètica.
Les 4 ètiques són:
- Personal: pròpia de cadascú
- Deontològica: l’ètica pròpia de cada professió, el codi deontològic
- Social: la moral i les maneres de la societat en que es viu.
- Institucional: el codi de conducta i normes de cada institució vers a les persones que hi formen part, a les que donen servei i a l’entorn.
Els 4 àmbits de la persona fan referència a:
- Físic: l’autonomia, la funcionalitat de cadascú
- Emocional: sentiments, records, capacitat cognitiva.
- social: l’entorn més proper, les relacions socials, familiars, amistat.
- De sentit: l’objectiu a la vida.
Els 4 principis bàsics de l’ètica són:
- Autonomia: la persona té dreta a escollir tenint clares les conseqüències
- Beneficència: tota acció ha de procurar el bé pels altres
- No maleficència: tota acció ha d’evitar fer mal intencionat als altres
- Justicia: La justicia ha de donar allò que necessita cadascú, ha de ser equitativa.
Espais de reflexió ètica
L’espai de reflexió ètica és la trobada de diferents professionals de la institució per debatre i refelxionar vers les accions, dilemes, questions que els hi són presentades.
Les seves conclusions són sugeriments, nascuts de la reflexió i de tenir en compte els diferents punts de vista ètica, la fòrmula del 4-4-4.
Aquests espais són uns bons motors per mantenir la millora continua en l’atenció a les persones grans.
Model d’atenció Allegra, basada en i per la persona
Allegra sosté la seva atenció a la gent gran en l’anomenat model d’atenció centrada en la persona, conegut per les inicials ACP.
És un model en que, com eix principal, están les necessitats, desitjos i objectius de la persona. I fer que ella participi en les decissio
Reflexió per millora continua
ns respecte a l’atenció que vol rebre i de quina manera.
No ens referim a que pugui escollir un plat de menjar o quina roba posar-se, que també. Anem més enllà. Volem que la persona participi del seu procés vital en la seva nova llar. Seguir tenint les regnes del seu destí.
Si bé conèixer la història de vida de la persona és vital per proposar a la persona un pla d’acció, la participació de la familia és del tot imprescindible.
En Allegra, l’atenció als nostres residents l’enfoquem com un treball en equip: professionals, familiars i entorn, tant intern com extern.
Som un centre obert, que col·labora i conviu amb el seu entorn més proper i que continuament cerca, i troba, la millora continua.
Tenim ganes de conèixer-us! Veniu a veure’ns!